نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

تکه تکه شدن یک هواپیما در حین پرواز+تصاویر

  • تکه تکه شدن یک هواپیما در حین پرواز+تصاویر

    یک هواپیما در حال پرواز شکست و تکه تکه شد.

    به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه به روز نیوز، چند روز پیش یک ویدیو در فضای مجازی منتشر شد که صحنه دراماتیکی از یک هواپیمای مدل جنگنده ساب گریپن ساخت کشور سوئد را به نمایش گذاشت.

    این ویدیو در آلمان فیلبرداری شده بود و نشان می‌داد، این هواپیمای مدل که توسط صاحبانش سر هم شده بود در حالی که پرواز می‌کرد میان هوا کاملا خرد شد و چیزی از آن باقی نماند.

    این ویدیو بعد از بارگذاری شدن در فضای مجازی بیش از ۷۰۰ هزار بیننده داشت.

    به روز نیوز



:: بازدید از این مطلب : 459
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

سناتور آمریکایی جزئیات سفر خود به ایران را فاش کرد



:: بازدید از این مطلب : 436
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

حفره لایه اوزن ترمیم شدپریا و میترا

  • حفره لایه اوزن ترمیم شدپریا و میترا
    حفره لایه اوزن ترمیم شدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید متصدی با بیان اینکه ایران موفق شده است با توجه به زمانبندی‌های پرتکل مونترال آلاینده‌های خطرناک برای لایه اوزن را حذف کند، گفت: تا سال 2010 آلاینده هالون‌ها و فریون‌ها به طور کامل حذف شدند و تا سال 2015 مواد دفع آفات نباتی حذف شدند.
     
    وی ادامه داد: تا سال 2015 آلاینده SFCها 10 درصد کاهش پیدا کردند و پیش بینی می‌شود که تا سال 2017 به 20 درصد برسند و امیدواریم تا سال 2030، 10 درصد دیگر نیز کاهش پیدا کنند.
     
    متصدی ضمن اشاره به جلوگیری از ایجاد صنایعی که موجب تخریب لایه اوزن می‌شوند گفت: 1378 صنعت در کشور موفق شدند مواد آلاینده برای لایه اوزون را حذف کنند.
     
    معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست ضمن تشکر از همکاری سازمان گمرک برای جلوگیری از ورود مواد مخرب لایه اوزن به کشور گفت: ایران در کنار کشورهای دیگر برای ترمیم لایه اوزن همکاری می‌کند.
     
    وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که می‌تواند همگام با جامعه جهانی برای حفاظت از محیط زیست در مسائل مختلف عمل کند.
     
    متصدی ادامه داد: در جریان ترمیم لایه اوزن به این نتیجه رسیده‌ایم که جایگزینی مواد تخریب کننده لایه اوزن با مواد دیگر می‌تواند بحث تغییر اقلیم و مشکلات زیست محیطی دیگر از جمله افزایش دمای زمین را داشته باشد. باید تلاش کنیم که اگر محصولی را وارد سیستم محیط زیستی می‌کنیم اثری بر روی اجزای دیگر اتمسفری ما نداشته باشد.
     
    متصدی با بیان اینکه حفاظت از لایه اوزن باعث ترمیم آن شده است گفت: حفاظت از این لایه باعث کاهش 135 میلیارد تنی گازهای گلخانه‌ای شده است.
     
    معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست اظهار کرد: کشور ما از ابزارهای زیست محیطی جهانی جهت حل مشکلات زیست محیطی استفاده می‌کند و برای حفاظت از محیط زیست سندی در هیات دولت تصویب شده است که مبنی بر اقتصاد کم کربن است و سیستم اقتصادی کشور برای کاهش گازهای گلخانه‌ای ملزم به اجرای برنامه‌های اقتصاد کم کربن که دولت مصوب کرده، شده است.
     
    وی ادامه داد: برنامه ما این است که 12 درصد از گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهیم و این توان را داریم که به این کاهش برسیم.
     
    معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست بیان کرد: ما در کشور موفق شده‌ایم که تولید سرب را از سال 83 متوقف کنیم و همچنین امسال نسبت به سال‌های گذشته بیش از یک ماه تعداد روزهای سالم بیشتری داشته‌ایم و این برای ما افتخار است چون بعد از نیم قرن توانسته‌ایم آلودگی هوا را کاهش دهیم.
     
    وی با اشاره به اینکه در بحث مصرف، کنترل پاسخگوی نیازها نیست گفت: کنترل یعنی با آلودگی دست و پنجه نرم کنیم و این خود غلط است چرا که باید در این صورت آلودگی را بپذیریم. ما باید به سمتی برویم که آلودگی‌ وجود نداشته باشد.
     
    متصدی با اشاره به تعداد زیاد صنایع تبدیلی در کشور و در جهان گفت: چرا ما باید به این همه صنایع تبدیلی نیاز داشته باشیم. این مسئله به الگوی مصرف نادرست مربوط می‌شود.
     
    متصدی گفت: یکی از مواردی که به آن توجه نمی‌کنیم مسئله سرویس، نگهداری و خدمات مناسب محصولات است. حتی در کشور نیز خدماتی که برای محصولات صنعتی ارائه می‌شود کم است و ما دقت لازم را برای چگونگی استفاده از یک وسیله نداریم.
     
    وی ادامه داد: باید از محصولات طوری استفاده کنیم که کمترین ضرر را برای خود و بیشترین طول عمر مصرف را برای محصول داشته باشیم.
     
    معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست بیان کرد: اگر بخواهیم حرکت درستی به سمت کاهش تخریب زیست محیطی داشته باشیم. باید مصرف خود را کم کرده و در نگهداری از محصول دقت کنیم و همچنین صنایع ما باید خدمات بهتری به محصول ارائه دهند تا استهلاک آن کمتر شده و طول عمر مصرف محصول افزایش یابد و در نتیجه کاهش تخریب زیست محیطی را داشته باشیم.
     
    وی در پایان با تاکید بر اینکه باید همگام با جامعه جهانی در حفاظت از محیط زیست تلاش کنیم گفت: ما باید در الگوی مصرفی خود دقت کنیم تا تولید آلودگی کاهش یابد.
     
    منبع:ایسنا
    انتهای پیام /


:: بازدید از این مطلب : 625
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

دریادار سیاری و هیئت همراه ژوهانسبورگ را به مقصد تهران ترک کردند



:: بازدید از این مطلب : 597
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

2 عملیاتِ انتفاضۀ چاقو در قدس و الخلیل+ویدیو

  • 2 عملیاتِ انتفاضۀ چاقو در قدس و الخلیل+ویدیو

    ۲ عملیاتِ انتفاضۀ چاقو در قدس و الخلیل+ویدیو

    به روز نیوز :

    به گزارش به روز نیوز، وبگاه صهیونیستی “واللا” اعلام کرد که این عملیات، در نزدیکی دروازه الساهره در بخش شرقیِ قدس اشغالی اتفاق افتاد.

    بر پایه این گزارش، حال یکی از زخمی های صهیونیست، وخیم اعلام شده است و جوان فلسطینی نیز که به توسط نظامیان صهیونیست به رگبار بسته شد، حالش وخیم است.

    به محض شنیده شدن صدای تیراندازی، شمار زیادی از عناصر گارد مرزی به محل عملیات شتافتند و منطقۀ قدیمی قدس اشغالی را بستند.

    به گفتۀ منابع بومی، این عملیات، توسط جوان بیست سالۀ فلسطینی به نام “حسن الکرد” انجام گرفت. وی از ساکنان منطقه رأس العامود در قدس شرقی است.

    حسن الکرد مجری عملیات قدس

    انتفاضه.

    انتفاضه

    از سوی دیگر، نظامیان رژیم صهیونیستی، با حمله به جوانان فلسطینی در نزدیکی حرم حضرت ابراهیم در شهر الخلیل، یک جوان فلسطینی را به شهادت رسانده و یکی دیگر را زخمی کردند و ادعا کردند که آن ها سعی داشتند یک نظامی صهیونیست را در نزدیکی یکی از پست های ایست بازرسی چاقو بزنند.
    ۲۰۵-۹

    ' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '


:: بازدید از این مطلب : 556
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

چند وقت پیش به دنبال خرید یه باربيکيو مناسب برقی واسه خونه بودم که اول از همه تصمیم گرفتم به فروشگاه های اطراف سر بزنم و یه قیمت بگیرم خلاصه قیمت کردم و یه خورده قیمت باربيکيو ها دستم اومد اما خب مشکل این بود که این باربيکيو ها گارانتی نداشتند یا اگرم داشتند از برند معتبر و خوبی نبودن همین امر باعث شد که یه سری هم به فروشگاه های اینترنتی بزنم تا در صورتی که محصول خوبی پیدا کردم ازش باربيکيو خودم رو خرید کنم اول از همه سایت باربيکيو http://parscenter.com/chic.bbq/ رو پیدا کردم که سایت خوبی بود و محصولاتشم هم گارانتی داشت ولی اونی که من میخواستم رو نداشت چون من به ظاهر وسایل بسیار اهمیت میدم اونطوری که من میخواستم نبود منم به گشتن خودم ادامه دادم تا یه سایت دیگه پیدا کنم همون موقع بود که یکی از دوستام باهام تماس گرفت و منم بهش گفتم مشغول پیدا کردن باربیکیو تو نت هستم که سایت ساختمون دات کام http://www.sakhtemoon.com/list/barbecue/ رو بهم معرفی کرد منم یه سری به سایت زدم دیدم هم باربیکیو های خوبی داره هم گارانتی اصلی شرکتی داره و از همه مهم تر یکی از مدل ها که اتفاقا برند خوبی هم بود چشمم رو گرفت و از سایت ساختمون دات کام سفارش رو انجام دادم و محصول پس از 24 ساعت به دستم رسید و از هر لحاظ ازش رازی هستم شما هم میتونید اگه لازم داشتید به این سایت برای خرید های خودتون مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: خرید یه باربيکيو مناسب برقی واسه خونه ,
:: بازدید از این مطلب : 637
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

برنامه غربالگری شایع ترین سرطان زنان تصویب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبدا، دکتر علی قنبری مطلق گفت: دستورالعمل تشخیص زودهنگام و غربالگری سرطان سینه روز گذشته در کارگروه کشوری سرطان سینه با حضور متخصصین جراح پستان، بهداشت باروری و رادیولوژی، همچین روسای ادارات سرطان و سلامتمیانسالان معاونت بهداشت مورد بررسی قرار گرفت و کلیات این برنامه، با پیشنهاد تغییراتی در دستورالعمل پیشنهادی، به تصویب رسید.

وی افزود: سرطان پستان شایع ترین سرطان در زنان جهان بوده و میزان بروز آن در حال افزایش است.

قنبری مطلق ادامه داد: در برنامه تشخیص زودهنگام و غربالگری سرطان پستان ، هدف شناسایی و ثبت بیماران مشکوک به سرطان سینه و ارائه خدمات مناسب در سطوح مختلف بهداشتی درمانی و ساماندهی درمان و مراقبت بیماران است. این برنامه به صورت پایلوت در ۴ شهرستان مراغه، شهرضا، بافت و نقده اجرا شده است و در حال بررسی برای توسعه به شهرهای دیگر است.

وی اظهار داشت: مطابق دستورالعمل مصوب کارگروه کشوری، در این برنامه زنان ۳۰ تا ۶۹ سال توسط بهورز یا مراقب سلامت فراخوان شده و به ماما ارجاع داده می شوند. ماما زنان ارجاع شده را از نظر سوابق خانوادگی و فردی همچنین علائم مشکوک سرطان پستان، ارزیابی و سپس معاینه می کند و در صورت نیاز برای انجام اقدامات تکمیلی از جمله ماموگرافی، به سطح ۲ ارجاع می دهد. بررسی ها نشان می دهد حدود ۱۰ درصد افراد نیازمند خدمات تکمیلی در سطح ۲ هستند.



:: برچسب‌ها: برنامه غربالگری شایع ترین سرطان زنان تصویب شد ,
:: بازدید از این مطلب : 517
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

مصرف همزمان چند ماده اعتیاد آور با هم

متاسفانه به تازگی شاهد مصرف همزمان چند ماده اعتیاد آور با هم در معتادان هستیم که این امر به شدت به ضرر سلامتی بدن آن هاست متاسفانه استعمال سیگار و قلیان و سپس مصرف الکل در صدر مواد مصرفی توسط افراد وابسته به شمار می رود استفاده از مواد محرک مانند داروهای روانگردان و شیشه نیز بسیار نگران کننده است.در پیمایش ملی شیوع شناسی اعتیاد صحبت های زیادی در این موارد شد.

محسن روشن پژوه در نشست خبری پیمایش ملی شیوع شناسی اعتیاد در عین حال این مطلب را خبر خوبی عنوان کرد چرا که اگر مواد مخدر آلوده به سرب نباشند، عوارض کمتری نسبت به مواد روانگردان دارند.
روشن پژوه، همچنین افزود: حدود 6 ماه است که اطلاعات ریز پیمایش ملی شیوع شناسی اعتیاد در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر است اما آمار مربوط به آن اعلام نمی شود.
وی افزود: این پیمایش، روی 61 هزار تن در قالب 2 هزار و 300 خوشه پراکنده در سراسر کشور و در سه طبقه جمعیتی کم برخوردار، برخوردار و بیش برخوردار در گروه سنی 15 تا 64 سال کشور در جمعیت عمومی – روستایی و شهری – انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: در پیمایش ملی شیوع شناسی اعتیاد, سیگار ,قلیان , الکل و داروی بدون تجویز – داروهای مخدر مثل دیازپام – و اعتیاد به انواع مخدر، حشیش و مواد صنعتی مورد بررسی قرار گرفت که البته حشیش از سایر مواد صنعتی به طور جداگانه بررسی شد.
معاون پیشگیری و اعتیاد سازمان بهزیستی اظهارکرد: براساس این پیمایش، بیشترین شیوه مصرف، تدخین است و از نظر میانگین سن شروع، تفاوت معناداری نسبت به گذشته نداشته است.
مجری پیمایش ملی شیوع شناسی اعتیاد درباره سن شروع اعتیاد هم گفت: این سن در سال 1390 ، 23.4 سال گزارش شد و براساس نتایج پیمایش ملی شیوع شناسی اعتیاد، کاهش سن مصرف مواد – آنچنان که ادعا می شود – مورد تائید نیست.
الگوی مصرف مواد بر اساس پیمایش جدید
معاون پیشگیری و اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: براساس این پیمایش الگوی غالب مصرف مواد ، مصرف سیگار، سپس الکل، سپس قلیان و بعد، مواد است.
روشن پژوه افزود: مصرف مواد محرک مانند شیشه نسبت به مطالعات قبلی ، افزایش چشمگیری نداشته است.
استان های پرمصرف
معاون پیشگیری و اعتیاد سازمان بهزیستی ادامه داد: براساس پیمایش ملی شیوع شناسی اعتیاد، شیوع مصرف مواد در استان های خوزستان، گلستان ، کرمان و سیستان و بلوچستان ، بالا و در استان یزد با شیوع کم بوده است؛ ضمن اینکه شیوع مصرف مواد در تهران نیز نرخی متوسط دارد.
روشن پژوه افزود: براساس نتایج این پیمایش ، استان های هرمزگان و مرکزی از جمله استان هایی به شمار می آیند که تغییرات شیوع داشته اند.
این مقام مسئول در بهزیستی کشور همچنین خاطرنشان کرد: هرچند که پیمایش فعلی ملی شیوع شناسی اعتیاد با طرح های قبلی قابل مقایسه نیست، شیوع مصرف مواد در 11 استان کشور کم بوده است.
مصرف همزمان چند ماده ، یک نگرانی جدید 
معاون پیشگیری و اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: براساس پیمایش ملی شیوع شناسی اعتیاد، اگرچه افزایش زیادی در مصرف محرک ها در کشور نداشته ایم اما نسبت قابل توجهی از مصرف ها را به خود اختصاص می دهد که باید به آن توجه داشت.
روشن پژوه تصریح کرد: مساله نگران کننده در به دست آمدن نتایج پیمایش ملی شیوع شناسی اعتیاد این است که میزان مصرف چند ماده همزمان با هم رو به گسترش است.
وی افزود: در این پیمایش نشان داده شد که عده ای از افراد که مصرف مواد را تجربه و گزارش کرده اند حتی سه ماده بطور همزمان مصرف می کنند و این مساله الگوی چندمصرفی مواد نگران کننده است. مصرف همزمان الکل و مواد و مصرف همزمان داروهای بدون تجویز پزشک (دارومخدرها) با مواد، مشاهده شده است که جای نگرانی دارد.
وی خاطرنشان کرد: از دیگر نگرانی های پیمایش جدید این است که سن شروع مصرف در دهه های اولیه سنی بین زن و مرد کمتر شده به آن معنا که سن مصرف مواد زنان به زمان آغاز مصرف مردان نزدیک شده است.
معاون پیشگیری و اعتیاد سازمان بهزیستی تاکید کرد: مصرف شیشه نیز مهم است حتی اگر عدد آن کمتر از مخدرها باشد و هرچند مصرف آن هم زیاد نیست اما خطرناک است.
مصرف الکل بیش از انتظار 
معاون پیشگیری و اعتیاد سازمان بهزیستی اظهار کرد: اعداد و ارقام مربوط به الکل در نتایج پیمایش ملی شیوع شناسی اعتیاد نیز مربوط به تجربه مصرف بوده است و نوع و میزان آن را مشخص نمی کند؛ بنابراین نمی توانیم آسیب زا بودن آن را تعیین کنیم.
روشن پژوه خاطرنشان کرد: مصرف الکل در ایران به لحاظ قانون و شرعی و همچنین نوع مصرف – چرا که در کشور بیشترالکل ها دست سازند – مورد توجه است.
وی تصریح کرد: با توجه به ملاحظات شرعی و قانونی انتظار می رفت میزان مصرف الکل پایین تر باشد اما مصرف الکل در کشور بالاتر از انتظارات بود.
وی همچنین در این خصوص یاد آور شد: هرچند که بطورکلی مصرف الکل نسبت به متوسط جهانی در ایران پایین تر است.انتظار داشتیم مردم گزارش کمتری از مصرف الکل داشته باشند.
بزرگ ترین تحقیق میدانی تاریخ ایران
معاون پیشگیری و اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: پیمایش ملی شیوع شناسی اعتیاد از اواخر سال 93-92 از سوی سازمان بهزیستی به ستاد مبارزه با مواد مخدر، جهت انجام تحقیق میدانی شیوع مصرف مواد مخدر و روانگردان ، پیشنهاد شد و پس از فراز و فرودهای فراوان در سال 93 به تصویب رسید.
مجری پیمایش ملی شیوع شناسی اعتیاد افوزد: این طرح، بزرگ ترین تحقیق میدانی تاریخ ایران است که در آن 200 پرسشگر شرکت داشتند. 700 پژوهشگر نیز پس از دادن آزمون در حوزه پژوهش اعتیاد به کار گرفته شدند.
ویژگی های منحصر به فرد پیمایش ملی شیوع شناسی اعتیاد 
معاون پیشگیری و اعتیاد سازمان بهزیستی اضافه کرد: استفاده از روش خوداظهاری ، استفاده از پاکت سفید، 2 بار اجرای آزمایشی طرح، آموزش و بیمه پرسشگران و حضور دکتر حسین ملک افضلی از دانشمندان برجسته و استاد ممتاز اپیدمیولوژی کشور از ویژگی های منحصر به فرد پیمایش ملی شیوع شناسی اعتیاد به شمار می رود.
روشن پژوه افزود: ضریب عدم پاسخگویی در پیمایش ملی شیوع شناسی اعتیاد 10 درصد، ضریب اصلاح برای نحوه نمونه (دیزاین افکت) 1.2 درصد و دقت مطالعه در گروه های مختلف پنج صدم در نظر گرفته شد.
وی خاطرنشان کرد: مطالعات اولیه پیمایش ملی شیوع شناسی اعتیاد، پنج ماه طول کشید ، داده ها در آذرماه 94 ، جمع آوری و اسفند همان سال ، گزارش نهایی آماده و تحویل ستاد مبارزه با مواد مخدر و بهزیستی شد.
اهداف اجرای پیمایش ملی شیوع شناسی اعتیاد 
معاون پیشگیری و اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: هدف از اجرای پیمایش ملی شیوع شناسی اعتیاد، تعیین شیوع مصرف مواد مخدر و روانگردان در کل کشور به تفکیک استان، شهر و روستا در گروه های سنی و جنسی در هفته ، ماه و سال گذشته و طول عمر بین زنان و مردان شهری و روستایی بود و به صورت خانه به خانه انجام شد.
روشن پژوه افزود: استخراج الگوی مصرف – اینکه افراد چه ماده ای ، چگونه ، به چه میزان ، در چه گروه شغلی و در چه گروه تحصیلی مصرف می کنند – از دیگر اهداف اجرای پیمایش ملی شیوع شناسی اعتیاد به شمار می رود.
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهدافی که در پیمایش ملی شیوع شناسی اعتیاد مدنظر قرار گرفت ، تعیین زمان اولین تجربه مصرف و انگیزه مصرف بود.
معاون پیشگیری و اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: نتایج پیمایش ملی شیوع شناسی اعتیاد برای برنامه ریزی پیشگیری و درمان اعتیاد بسیار قابل استفاده خواهد بود. اکنون با انجام این پیمایش می دانیم که چند درصد معتادان تحت پوشش درمان هستند.
روشن پژوه افزود: پیمایش ملی شیوع شناسی اعتیاد برای اهداف استراتژیک دیگری نیز طراحی شده است که بطورمثال الگوی ملی پیمایش های جمعیتی حوزه اعتیاد از اجرای این پیمایش به دست آمد تا دیگر برای انجام دیگر پیمایش ها ، مشکل متدولوژی نداشته باشیم.
وی ادامه داد: این الگو به عنوان واحد ملی شناخته می شود، تمام اقدامات در این الگو، مستندسازی شده است و این مستندسازی ها در قالب کتاب ، آماده چاپ بوده و راهنمای پرسشگری آن نیز وجود دارد.
وی تصریح کرد: مشکلی که در خصوص پیمایش ملی شیوع شناسی اعتیاد وجود دارد این است که نمی توان این تحقیق را با تحقیق اعتیاد سال 90 مقایسه کرد چراکه طرح فعلی بسیار کامل تر و علمی تر انجام شده است.
معاون پیشگیری و اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: نظارت بر پیمایش ملی شیوع شناسی اعتیاد در سه سطح استانی، منطقه ای و ملی انجام شده و در اجرای این پیمایش ، کشور به 9 منطقه تقسیم شده است.
روشن پژوه افزود: در طرح شیوع شناسی مصرف مواد در سال 90 استان ها به سه گروه شیوع مصرف مواد با نرخ متوسط مانند استان های تهران و البرز و خراسان، استان های پرشیوع مصرف مواد مانند کرمان، مازندران و سیستان و بلوچستان و استان های کم شیوع مصرف مواد مانند اصفهان ، چهارمحال و بختیاری ، یزد ، زنجان و قزوین تقسیم بندی شد. براساس تحقیق سال 90 ، دامنه شیوع اعتیاد در کشور به طور متوسط 2.3 درصد برآورد شده بود.
معاون پیشگیری و اعتیاد سازمان بهزیستی اضافه کرد: روش جمع آوری داده ها خود اظهاری بود و پرسشگری نبود. پیمایش ملی شیوع شناسی اعتیاد در دو مرحله انجام گرفت که در مرحله اول روی 9 هزار و 300 تن و در مرحله دوم روی حدود 52 هزار تن انجام شد.
روشن پژوه افزود: در پیمایش ملی شیوع شناسی اعتیاد، 59 هزار نمونه جمع شد؛ برای جمع آوری داده های پژوهش این طرح به طور میانگین با محاسبه تعداد واحد خانوار سه تن ، زنگ حداقل 30 هزار خانه زده شد و دست کم 20 هزار خانوار به این طرح پاسخ دادند.
وی خاطرنشان کرد: در این پیمایش ، افراد مورد آزمون در استان اصفهان به هیچ یک از سئوالات مربوط به الکل پاسخ نداده بودند.
وی یادآور شد: طرح شیوع شناسی اعتیاد در گروه های پرخطر خیابانی نیز آغاز شده است.



:: برچسب‌ها: مصرف همزمان چند ماده اعتیاد آور با هم ,
:: بازدید از این مطلب : 539
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

عمل جراحی موفقیت آمیز چشم با کمک روبات

 با تازگی متخصصین جراحی برای عمل جراحی چشم از روبات کمک گرفتند و با کمک سیستم روباتیک این جراحی را بدون هیچ عیب و نقصی و به بهترین نحو انجام دادند جراحان معتقدند روبات ها توانایی های زیادی بسیار فراتر از توانایی انسان در جراحی دارند .

به گزارش روزنامه گاردین، این عمل جراحی در بیمارستان جان رادکلیف در آکسفورد انجام شده است. پروفسور رابرت مک لارن از اعضای تیم جراحی گفت: “تکنولوژی موجود با اسکنر و میکروسکوپ های لیزر به ما اجازه می دهد امراض شبکیه را در سطح میکروسکوپی رصد کنیم، اما چیزهایی که می بینیم، فراتر از حدود روانی ای است که دست انسان قادر به انجام عمل جراحی روی آن باشد.”

وی افزود: “با سیستم روباتیک اما ما می توانیم یک فصل کاملا جدید را برای جراحی های چشم باز کنیم؛ آنچه تا کنون قادر به انجامش نبوده ایم.”

ویلیام بیور، کشیش 70 ساله در کلیسای سنت ماری در آکسفورد، مورد جراحی روباتیک قرار گرفته و می گوید پس از عمل، دید چشمانش به حال عادی باز گشته است. وی دچار اختلال دید بوده و تصاویر را شبیه به آنچه در تالار آینه ها دیده می شود، می دیده است.

روی سطح شبکیه چشم این بیمار، پرده غشامانندی شکل گرفته بود که باعث انقباض شبکیه شده و شکل آن را تغییر داده بود. ضخامت این پرده یک صدم میلیمتر بود و پزشکان می بایست آن را بدون وارد شدن هیچ آسیبی به شبکیه بر می داشتند.

انجام این عمل جراحی، به شکل معمول و عادی با آهسته کردن نبض و حرکات زمان بندی شده بین ضربان قلب، انجام می شود اما روبات می تواند این کار را بسیار ساده تر کند. کارشناسان می گویند این روبات می تواند روند عمل جراحی را بسیار فراتر از توانایی های دست انسان پیش ببرد.

جراحان از یک جوی استیک و تاچ اسکرین استفاده کردند تا روبات را کنترل کنند. عملکرد روبات نیز از طریق میکروسکوپ تحت نظارت قرار گرفت.



:: برچسب‌ها: عمل جراحی موفقیت آمیز چشم با کمک روبات ,
:: بازدید از این مطلب : 548
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

مرگبارترین‌حادثه تاریخ‌حج با ۷۴۰۰شهید

10 ذی‌الحجه (۲مهرماه ۹۴) همزمان با عید قربان در مراسم رمی جمرات در «خیابان ۲۰۴» منطقه منا فاجعه‌ای رخ داد که از آن با عنوان مرگبارترین و غمبارترین حادثه تاریخ حج یاد می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، بر اساس آمار، سالانه نزدیک به ۲میلیون نفر برای مناسک حج تمتع، راهی بیت‌الله ‌الحرام می‌شوند که اگر جمعیت یک میلیونی حجاج عربستان را هم به آن اضافه کنیم، این عدد به حدود سه میلیون نفر می‌رسد.

قطعا حضور ۳میلیونی حاجیان در مکه و مدینه و به جا آوردن اعمال ۱۳گانه حج تمتع، زیرساخت‌هایی نیاز دارد تا این اعمال، بدون کوچکترین حادثه‌ای برای زائران میلیونی خانه خدا برگزار شود؛ از تامین مسائل بهداشتی و ایجاد درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها گرفته تا مدیریت بحران، تامین امنیت و برنامه‌ریزی دقیق برای به جا آوردن اعمال و… .

اما مروری بر برگزاری حج تمتع در دوره‌های مختلف نشان از فراهم نبودن امکاناتی دارد که متاسفانه همین موضوع در طول سال‌ها باعث بروز فاجعه‌های مختلف شده است و مشخص نیست تا چه زمانی قرار است مسلمانان جهان شاهد بروز چنین اتفاقاتی باشند.

۱۰هزار کشته بر اثر ازدحام و ضعف مدیریت در ۲۵سال

آمارها حرف می‌زنند و به روشنی ضعف مدیریت متولیان حج را آشکار می‌کنند. با مروری بر ۲۵حج اخیر، باید گفت تقریبا هر سه سال شاهد یک فاجعه در هنگام مناسک حج بودیم که نتیجه آن فوت ۹هزار و ۸۶۰نفر از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۵ بوده است.

۱۹۹۰؛ ازدحام مردم در یک تونل در مکه و عدم مدیریت مناسب، منجر به مرگ ۱۴۲۶ زائر شد.
۱۹۹۴؛ ازدحام مردم در نزدیکی پل جمرات در منا، منجر به کشته شدن ۲۷۰ نفر شد.
۱۹۹۸؛ ازدحام جمعیت در نزدیکی پل جمرات موجب مرگ ۱۱۹ نفر شد.
۲۰۰۱؛ ازدحام جمعیت در نزدیکی پل جمرات مرگ ۳۵زائر خانه خدا را رقم زد.
۲۰۰۳؛ ازدحام در نزدیکی پل جمرات موجب مرگ ۱۴ نفر شد.
۲۰۰۴؛ ازدحام در نزدیکی پل جمرات در طول مراسم سنگ زدن به شیطان باعث مرگ ۲۵۱ نفر شد.
۲۰۰۶؛ ازدحام زائران زمینه مرگ ۳۴۵ زائر شد و ۶۰۰نفر زخمی شدند.
۲۰۱۵؛ ازدحام زائران خانه خدا و بی‌برنامگی متولیان حج، تلخ‌ترین حادثه را رقم زد و ۷۴۰۰نفر جان باختند.

البته باید به این تعداد، کشته شدگان حاصل از آتش سوزی‌ها، انفجار بمب، سقوط جرثقیل و البته حادثه تلخ جمعه خونین۶۶ را هم اضافه کرد.

کشتار در ماه حرام/ روزی که به اسلام خیانت شد

در روز نهم مردادماه ۱۳۶۶ شمسی(ششم ذی‌الحجّه سال۱۴۰۷)، زائر ایرانی و دیگر کشورهای اسلامی در مکه معظّمه و خانه خدا، در حال انجام فریضه الهی برائت از مشرکین بودند که به دست ماموران دولت وهابی عربستان سعودی مورد تهاجم وحشیانه قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

این در حالی است که خون ریختن و جنگ کردن در ماه‌هایی که از آن‌ها به ماه حرام(رجب، ذی‌قعده، ذی‌حجه و محرم) تعبیر می‌شود، گناهی نابخشودنی است.

یَسْئَلُونَکَ عَنِ الشَّهْرِ الْحَرامِ قِتالٍ فیهِ قُلْ قِتالٌ فیهِ کَبیرٌ؛ تو را از جنگ ‏کردن در ماه حرام می ‏پرسند. بگو: جنگ‏ کردن در آن ماه گناهی بزرگ است(بقره۲۱۷)

در نتیجه این حمله و هجوم، ۴۰۲ نفر کشته (۲۷۵ ایرانی، ۸۵ عربستانی از جمله نیروی پلیس و ۴۵ تن از حاجیان دیگر کشورها) و ۶۴۹ نفر زخمی (۳۰۳ ایرانی، ۱۴۵ عربستانی و ۲۰۱ از دیگر ملل) شدند.

امام خمینی(ره) در ۱ شهریور۱۳۶۶، ۲۰روز پس از فاجعه جمعه خونین فرمودند: «شکستن کعبه مسئله‌ای نیست که بشود از آن همین طور گذشت. اگر ما از مسئله قدس بگذریم، اگر ما از صدام بگذریم، اگر از همه کسانی که به ما بدی کردند بگذریم، نمی‌توانیم از مسئله حجاز بگذریم. مسئله حجاز یک باب دیگری است. لازم است زنده نگه داشتن این روز، روزی که خیانت شد به اسلام.

از آتش‌سوزی اردوگاه تا سقوط جرثقیل

البته حوادث دیگری نیز در کنار بی‌تدبیری متولیان حج و بی‌برنامگی و عدم مدیریت‌شان باعث تکرار فاجعه شده است و آمار کشته شدگان زائران خانه خدا را افزایش داده است.

در سال ۱۹۹۷میلادی،۳۴۳ زائر به دلیل آتش سوزی در یک اردوگاه در منا کشته شدند؛ حادثه‌ای که بیش از ۱۵۰۰زخمی به همراه داشت. عدم استقرار آتش نشانی و اورژانس کافی باعث افزایش کشته‌ها و دامنه آتش در این حادثه شد. ۹سال بعد، این‌بار تخریب یک هتل باعث مرگ ۷۶نفر شد. حادثه‌ای که ۹سال بعد، با سقوط جرثقیل تکرار شد و ۱۰۷زائر بر اثر آن جان باختند. در این حادثه ۱۱ نفر از هموطنان ما جان دادند.

سقوط جرثقیل، در سال مرگبارترین سال تاریخ حج رخ داد. در این حادثه جرثقیل دقیقاً به پشت مقام ابراهیم علیه‌السلام (دارای بیشترین تراکم جمعیتی در هر ساعت از شبانه روز) سقوط کرد. سقوط جرثقیل در مکه در خلال پروژه توسعه مسجدالحرام در روز جمعه ۲۰ شهریورماه۹۴ و در ساعت ۱۷:۱۰ به وقت مکه، رخ داد که باعث مرگ ۱۰۷ نفر و جراحت ۲۳۸ نفر شد.

برخلاف ادعاهای آل سعود که این حادثه را به دلیل طوفان و سرعت بالای باد می‌دانستند، پایگاه خبری المواطن در خصوص حادثه سقوط جرثقیل در حرم مکی شریف را آن گونه که مقامات و مسئولان سعودی مدعی بودند طوفان ندانست
این پایگاه سعودی در این باره اعلام کرد: علت اصلی سقوط جرثقیل در مکه مکرمه بر روی حجاج بیت الله الحرام وزش طوفان نبوده و ادعای مقامات و مسئولان سعودی در این باره دروغ و نادرست است.

این پایگاه خبری سعودی با بررسی تصاویر جدید به دست آمده از جرثقیل واژگون شده اعلام کرد: پایه های اصلی این جرثقیل به صورت محکم به زمین سفت نشده بودند و در پایه های این جرثقیل از بتون براساس معیارهای استاندارد جهانی استفاده نشده است.

نکته قابل توجه دیگر اینکه غضنفر رکن آبادی، سفیر ایران در لبنان که خود از شهدای فاجعه مناست، در پیامی از مکه نوشت: تاخیر زیاد نیروهای امدادی و نظامی و انتظامی سعودی که سه ساعت بعد از وقوع حادثه رسیدند، باعث شد به دلیل خون ریزی زیاد مجروحان، آمار شهدا بالا برود.


فاجعه منا، و شهادت حجاج ۴۰کشور اسلامی

ساعت هشت صبح پنجشنبه دوم مهرماه سال ۱۳۹۴(۱۰ ذی‌الحجه۱۴۳۶) همزمان با عید قربان در مراسم رمی جمرات فاجعه‌ای تلخ در خیابان ۲۰۴ منطقه منا به‌وقوع پیوست که تاکنون در تاریخ حج بی‌سابقه بوده و همچنان علل آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

هزاران نفر از حجاج در حالی که عازم مراسم رمی جمرات بودند براثر بسته شدن راه ورودی جمرات از سوی نیروهای سعودی دچار ازدحام، فشردگی و برخورد با یکدیگر شده و بعد از روی زمین افتادن، جان خویش را از دست دادند در حالیکه هیچ‌گونه توجیهی برای این حادثه تلخ که منجر به قربانی شدن ۷۴۰۰هزار نفر از حاجیان کشورهای مسلمان شد، وجود ندارد.

در این فاجعه مرگبار که به سبب بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی و بنابر اخبار و اظهارات مقامات مسئول، به دلیل برنامه از پیش طراحی شده سعودی‌ها برای کشتار به‌وقوع پیوست، حاجیان که قصد عزیمت برای مناسک را داشتند بر اثر ازدحام و به علت گرمای بیش از حد هوا و به سبب برخورد با زائرانی که قصد بازگشت به عقب را داشتند، دچار خفگی و مشکلات تنفسی شده و جان باختند.

ایران یکی از ۳۹ کشوری بود که نام زائرانش در زمره جان‌باختگان فاجعه منا قرار گرفت؛ فاجعه‌ای که در روز عید قربان رخ داد و مرگبارترین حادثه تاریخ حج نام گرفت.

آمار زائران ایرانی که در این فاجعه منا در خیابان ۲۰۴ جان باختند ۴۶۴ شهید بود.

۳ روز عزای عمومی/ مدیریت غلط و اقدامات ناشایست عامل فاجعه منا بود

رهبر معظم انقلاب درپی فاجعه مرگبار امروز در سرزمین منا ضمن اعلام سه روز عزای عمومی در کشور تاکید کردند: مدیریت غلط و اقدامات ناشایست که عامل این فاجعه بوده نباید از نظر دور بماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای درپی فاجعه مصیبت بار امروز در منا که در آن جمع کثیری از میهمانان الهی جان خود را از دست دادند با صدور پیامی ضمن ابراز همدردی با مصیبت دیدگان این حادثه اندوه بار و تسلیت به بازماندگان آنان تأکید کردند: دولت سعودی موظف است مسئولیت سنگین خود را در این حادثه تلخ پذیرفته و به لوازم و قاعده ی حق و انصاف عمل کند، ضمن اینکه مدیریت غلط و اقدامات ناشایسته ای که عامل این فاجعه بوده است نیز نباید از نظر دور بماند.
ایشان همچنین در کشور سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

سعودی‌ها اجازه حضور نیروهای امدادی ایران را برای کمک رسانی نمی‌دهند

بعد از پیام مقام معظم رهبری، اولین واکنش‌ها ضمن تسلیت به بازماندگان فاجعه، مربوط به سوء رفتار سعودی‌ها بود.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت ضمن اعتراض شدید به دولت عربستان گفت: سعودی‌ها حتی اجازه حضور نیروهای امدادی ایران را برای کمک رسانی به مجروحان نمی‌دهند، این چه شیوه برخوردی است که مقامات عربستان در دستور کار قرار داده اند؟

حجت الاسلام قاضی عسگر ضمن تسلیت به خانواده های داغدار گفت: حادثه مرگبار امروز منا در تاریخ حج بی سابقه است و این حادثه موجب شد که همه زحمات مسئولان حج ایرانی که به دنبال برقراری امنیت در مراسم حج امسال بودند خدشه دار شود و مسئولیت آن مستقیما بر عهده عربستان سعودی است.

جنازه‌ها بعد از ۸ساعت هنوز روی زمین باقی مانده بود

سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت در تشریح آخرین اخبار از حادثه مکه گفت: متاسفانه بعد از گذشت حدود ۸ ساعت از این حادثه هنوز جنازه های زیادی روی زمین مانده است و این بی تدبیری مسئولان عربستانی را نشان می دهد.

مدیریت حج باید به سازمان کنفرانس اسلامی واگذار شود

جمعه سوم مهرماه، اولین نمازجمعه بعد از فاجعه منا به امامت آیت الله امامی کاشانی برگزار شد.

امامی کاشانی با بیان این مساله که رهبر معظم انقلاب فرمودند که عربستان مسئولیت خود را بپذیرد، گفت: این مساله مهمی است. اینکه بگویند حجاج خود بی‌نظمی کردند و یا هوا گرم بود، دروغ است. اصل قضیه عدم مدیریت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مأموران آل‌سعود راه را بسته‌اند و وضع به این صورت شده است. عربستان بپذیرد و مدیرانش را بازخواست کند.

امامی کاشانی افزود: حج فقط مربوط به کشور عربستان نیست و به تمامی کشورها ارتباط دارد. آنهایی که هم‌اکنون شهید شده‌اند، از تمامی کشورهای اسلامی هستند و تنها متعلق به کشور عربستان نیستند.

وی با اشاره به ضرورت طرح مساله حج در سازمان کنفرانس اسلامی، ادامه داد: مدیریت حج باید به دست این سازمان بیفتد و این امری واجب است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه دولت‌ سعودی و دست‌اندرکاران حج باید به دادگاه پاسخ دهند، اظهار داشت: آنها نباید شعار دروغ سر دهند. جمله غلط‌تر از غلط این است که بگویند از ماموران خود تشکر می‌کنیم. اینکه انسان این قدر باطل و یاوه بگوید، قابل قبول نیست.

امامی کاشانی با اشاره به عملکرد دولت عربستان در منطقه، افزود: کار دولت عربستان معلوم است. آنها یا داعش و تروریست‌ها را تربیت می‌کنند و یا به کشتار در یمن می‌پردازند. آنها این کار را هم‌اکنون شروع کرده‌اند و بیش از این هم وقت ندارند.‌

وی خاطرنشان کرد: بنابراین سازمان کنفرانس اسلامی به فکر مردم مسلمان و حج باشد، باید در این مورد طرحی به این سازمان برده شود.

اعلام اسامی جانباختگان منا پس از یک هفته

و سرانجام پس از یک هفته، از سوی سازمان حج و زیارت؛ فهرست اسامی ۴۶۵ جانباخته ایرانی حادثه منا اعلام شد.

پس از آن ستاد ویژه ای در شهرداری تشکیل شد و مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) اعلام کرد: این سازمان ظرفیت ارسال ۴۵۰ تابوت استاندارد بین المللی به کشور عربستان را دارد و گفت پیکرهای مطهر افرادی که ساکن شهر تهران هستند در قطعه ۵۰ شهدای بهشت زهرا(س) دفن خواهد شد. سرانجام ۱۲مهرماه، و پس از کش و قوس‌های متعدد، اولین شهدای حادثه منا به تهران منتقل و در میان استقبال فراوان مردم این شهر تشییع شدند.

نفس بی تدبیری و بی کفایتی آل سعود جرم است/ اشاره به تنهایی جمهوری اسلامی در ایستادگی در فاجعه منا

در این راستا و با گذشت یکسال از فاجعه منا، رهبر معظم انقلاب در بیاناتی در جمع خانواده های شهدای منا فرمودند «حکّام سعودی یک عذرخواهیِ زبانی از دنیای اسلام نکردند! چقدر اینها وقیحند، چقدر بی‌شرمند! آیا این کوتاهی‌ای که اینها کردند، سوءتدبیری که نشان دادند، بی‌کفایتی‌ای که به خرج دادند -حالا بعضی میگویند تعمّد، ولو آن هم نباشد- نفْس این بی‌تدبیری و بی‌کفایتی یک جرم است برای یک مجموعه‌ی دولتی و سیاسی.

ایشان خطاب به سران حکومت آل سعود فرمودند: چطور نتوانستید اداره کنید؟ چطور نتوانستید امنیّت این جمعیّتی را که ضیوف‌الرّحمانند، میهمانان خدایند و شما این‌همه درآمد از این ناحیه کسب می کنید، و برای خودتان عنوان درست می کنید، حفظ کنید؟ چه تضمینی وجود دارد که در اوقات مشابه، حوادث مشابهی رخ ندهد؟ این یک سؤال بزرگ است. دنیای اسلام بایستی گریبان اینها را بگیرد، از اینها سؤال بکند؛ چرا سؤال نمی کنند؟ مصائب دنیای اسلام اینها است. اینکه جمهوری اسلامی در مقابل این‌همه جهالت، این‌همه گمراهی، این‌همه مادّی‌گری، این‌همه سهل‌انگاری و احیاناً بی‌غیرتی دیگران، تنها می‌ایستد و مواضع قرآنی خودش را، مواضع اسلامی خودش را، مواضع بر حقّ خود را علناً و صریحاً اعلام می کند، این همان شاخصی است که شما ملّت ایران باید به آن افتخار کنید و میک نید. و خود شما ملّت ایران هستید که این قدرت را، این شجاعت را به وجود آورده‌اید که می توانید در مقابل یک دنیای تاریک جاهل، حرف حق را بزنید و حقایق را بیان کنید. حقیقت این است که این کسانی که این بی‌کفایتی را نشان دادند، این ناامنی را بر حجّاج دنیای اسلام -که در آنجا سالی یک بار جمع می شوند- تحمیل کردند، اینها انصافاً لایق نیستند برای اداره‌ی حرمین شریفین، لایق نیستند برای خدمت حرمین شریفین؛ واقعیّت قضیّه این است. این باید در دنیای اسلام جا بیفتد، باید این فکر ترویج بشود. این هم یک بُعد مسئله است.

یکسال گذشت؛ دریغ از یک محکمه!

اکنون یکسال از فاجعه منا گذشته است. عربستان حتی تاکنون یک کمیسیون تحقیق و یا محکمه برای رسیدگی به این فاجعه تشکیل نداده است. خسارات خانواده های قربانیان نیز تاکنون جبران نشده است.

خانواده قربانیان از حکومت آل سعود شکایت کرده اند و به گفته معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر قوه قضائیه پیگیری این موضوع در سه سطح از جمله طرح دعوی در محاکم عربستان، محاکم ملی و همچنین محاکم بین المللی قابل بررسی است اما جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در عربستان کنسولگری و سفارت ندارد که بخواهد طرح دعوی را دنبال کند؛ با این حال وزارت امور خارجه با کمک دستگاه های ذیربط از طریق وکلای خارجی پیگیر شکایت علیه عربستان هستند.

در محاکم ملی نیز دادسراها شعبه ای را برای دریافت شکایت قربانیان فاجعه منا اختصاص دادند و البته این نکته که آیا در این پرونده رسیدگی قضایی هم انجام خواهد شد یا نه، باید در چارچوب اصل مصونیت دولت ها به آن نگریست و همچنین دعاوی متقابل. در عرصه بین المللی نیز دو دیوان قابلیت طرح دعوا و پیگیری دارند که عبارتند از دیوان کیفری بین المللی که ایران و عربستان عضو آن نیستند که به این ترتیب مبنای صلاحیتی ندارد.

ایرانی ها با کارشکنی آل سعود از رفتن به حج امسال محروم شده اند ولی همچنان وضعیت شکایت ها نامشخص است. با این حال، تا زمان پیگیری حقوقی پرونده، باید موضوع فاجعه منا زنده نگهداشته شود و در مجامع حقوق بشری و سازمان های بین المللی ابعاد آن برجسته شود.

 

 



:: برچسب‌ها: مرگبارترین‌حادثه تاریخ‌حج با ۷۴۰۰شهید ,
:: بازدید از این مطلب : 557
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

اجرای طرح تحول نظام سلامت از اقدامات مثبت دولت یازدهم است

حجت الاسلام جواد حاجی زاده در حاشیه اففتاح طرح استعلام الکترونیکی بیمه شدگان سلامت در شهرستان اهر به خبرنگار مهر گفت: توجه به مسئله بهداشت و ارایه خدمات مطلوب بهداشتی و درمانی یکی از بخش های است که در قانون اساسی کشور به صراحت به آن تأکید شده است.

وی در ادامه این گفت و گوی کوتاه افزود: در دولت های گذشته نیز در حوزه بهداشت و درمان کارهای خوبی انجام شده است اما یکی از شاهکارهای دولت یازدهم اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور است که توانست تغییر قابل توجهی را در این حوزه ایجاد کرده و دغدغه های درمانی مردم را تا حدودی کاهش دهد.

امام جمعه شهرستان اهر در بخش پایانی سخنان خود خاطر نشان کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، مردم و به خصوص بیماران و خانواده های آنها به جای دغدغه هزینه بیمارستانی، دغدغه بیماری و درمان خود را دارند، موضوعی که از نظر مقام معظم رهبری نیز دارای اولویت است.

 

 



:: برچسب‌ها: اجرای طرح تحول نظام سلامت از اقدامات مثبت دولت یازدهم است ,
:: بازدید از این مطلب : 534
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

شکایت جمعی از پزشکان از داریوش مهرجویی

ماجرای شکایت جمعی از پزشکان از داریوش مهرجویی

به گزارش دکتر سلام رضا لاری پور مدیر کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی گفت: بی ادبی و توهین هیچ جا پذیرفته نیست، جامعه پزشکی جامعه پزشکی همواره اخلاق‌مدارانه به عنوان بخشی از تامین کننده امنیت و سلامت کشور به وظایف خود عمل می‌کند.به خصوص افرادی که در جامعه ویژه‌تر باشند این موضوع را باید بیشتر مورد توجه قرار دهند.

وی افزود:جمع‌آوری امضا جهت ارائه به رئیس سازمان نظام پزشکی بدون هیچ دخالتی توسط سازمان نظام پزشکی بوده و این مسئله به دلیل توهین به جامعه پزشکی به صورت خودجوش انجام شده است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی گفت: هجمه‌های رسانه‌ای و مشکلات پیش آمده در ارتباط با اهانت به پزشکان همچنین رعایت نکردن گفتمان مناسب توسط برخی افراد از دیگر دلایل جمع‌آوری امضا میان جامعه پزشکی بوده است.

لاری پور ادامه داد: همچنین کم‌مهری، ناسپاسی و کم‌دقتی به حرمت پزشکان از دیگر دلایل جمع‌آوری امضا میان جامعه پزشکی بوده است.

وی با بیان اینکه جامعه پزشکی خدمتگذار مردم بوده و نفس نفس همراه آنان است، گفت: گاهی مهربانی‌های بیش از حد سبب شده که برخی نسبت به پزشکان تصور دیگری داشته باشند. ولی با این وجود جامعه پزشکی در بسیاری از موارد چشم‌پوشی کردند.

ماجرای شکایت جمعی از پزشکان از داریوش مهرجویی

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به فعالیت برخی کانال‌ها در مورد خطاهای پزشکی گفت: در این کانال‌ها تلاش می‌شود افراد را متقاعد کنند به خطاهای زیادی توسط پزشکان صورت بگیرد. در صورتی که مطالب مطرح شده نادرست بوده و فاقد پایه علمی بوده است.

لاری‌پور اضافه کرد: جامعه پزشکی اخلاق مدارانه به فعالیت خود ادامه می‌دهد و ترجیح داده همواره به عنوان بخشی از تامین کننده امنیت و سلامت وظایف خود را انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه سایرین هم لازم است امنیت شغلی و حرفه‌ای پزشکان را رعایت کنند،‌گفت: تعمیم‌پذیری به خصوص در رشته‌های درمانی ناصحیح بوده و فاقد پایه علمی است و نمی‌توان برخی از کمبودها را به پای همه پزشکان نوشت.

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: در سایه تفاهم فیمابین و همبستگی بین پزشک و بیمار بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد و رسانه‌ها نیز باید در جهت این همبستگی بیشتر کمک کنند نه اینکه به خاطر چند کلیک مطالب فاقد صحت را منتشر کنند.

لاری‌پور بیان کرد: جامعه پزشکی از مردم جدا نیست همانطور که جامعه هنری نیز به همین صورت است. در میان جامعه هنری پزشکان زیادی مشغول فعالیت بوده و عکس این قضیه نیز وجود دارد. این مسئله نشان می‌دهد میان آنها مشکلی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه پزشکان در حال حاضر نیز مشغول جمع‌آوری امضا هستند، خاطرنشان کرد: به صورت رسمی در این زمینه نامه‌ای تحویل سازمان نظام پزشکی نشده ولی در صورت ارائه این نامه به صورت رسمی جواب آن نیز به صورت رسمی ارائه خواهد شد.



:: برچسب‌ها: شکایت جمعی از پزشکان از داریوش مهرجویی ,
:: بازدید از این مطلب : 473
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

نشست بررسی چالش های حوزه دارویی در شیراز آغاز شد

به گزارش خبرگاری مهر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مراسم آغاز به کار این نشست، هدف از برگزاری آن را یافتن مسایل مربوط به حوزه های مختلف دارویی و تلاش برای برطرف کردن آنها عنوان کرد.

حسین نیک نهاد با بیان اینکه ایجاد دفتر مطالعات راهبردی دارویی در دانشگاه، ایده و طرحی نو در میان دانشگاه ها است، افزود: دانشجویان دانشکده داروسازی شیراز به صورت فعال و با نگاه نقادانه به بخش های مختلف، تلاش می کنند که دانشکده را ارتقا دهند.

وی ادامه داد: در سالیان گذشته داروسازی کشور راه طولانی را پیموده است و تغییرات اساسی در حوزه داروسازی کشور انجام شده است، چهل سال پیش، پنج یا ۶ کارخانه داروسازی در کشور وجود داشت که همگی شعبه های کارخانه های بین المللی بودند؛ اما امروز نزدیک به هشتاد کارخانه داروسازی در کشور داریم.

نیک نهاد کیفیت داروها در کشور را رو به بهبود برشمرد و گفت: دانش و تخصص تولید دارو در کشور وجود دارد، کارخانه ها فعال هستند و باید از نظر کیفیت هم بهتر شویم.

معاون غذا و داروی دانشگاه با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشتر ۲۰ دانشکده داروسازی در کشور داریم، گفت: نزدیک به هزار دانشجوی داروسازی در سال پذیرش می شوند، تعداد اعضای هیات علمی و استادان داروسازی افزایش داشته است؛ پژوهش های داروسازی از بخش های سطح یک در کشور است، تعداد مقاله های تولیدی در حوزه داروسازی زیاد است و در قسمت اصلی که تولید داروهای جدید است، باید کار و فعالیت بیشتری انجام شود.

نیک نهاد، گفت: تعداد داروخانه ها و شرکت های توزیع دارو بیشتر شده است و ارایه خدمات به مردم، به خوبی انجام می شود، میزان واردات دارو نسبت به گذشته کاهش داشته، اما باید بتوانیم در این زمینه ها هم رشد و ترقی خوبی داشته باشیم.

وی در زمینه برنامه های آموزشی در حوزه داروسازی، افزود: افزایش ارایه خدمات در داروخانه ها، از مسایل اصلی داروسازی است که در سطوح بالای کشور مطرح و بررسی می شود، نحوه ارایه خدمات، بخش اصلی داروسازی است که باید بررسی شود و برای بهبود آن، راهکار ارایه شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه، داروسازی را از علوم روز، پیشرفته و استراتژیک معرفی کرد و گفت: وضعیت مطلوب همیشه از چیزی که در دنیا وجود دارد، جلوتر است؛ در تمام دنیا چالش هایی در حوزه های مختلف وجود دارد، وضعیت داروسازی کشور ما هم با تمامی پیشرفت هایی که در زمینه های مختلف شامل علوم داروسازی، آموزش و تکنولوژی، داشته ایم با وضعیت مطلوب دنیا فاصله دارد و هدف ما در حوزه داروسازی، رسیدن به سطح کشورهای توسعه یافته است.

نیک نهاد، با اشاره به مبحث اقتصاد داروسازی در کشور به عنوان مطلبی که به صورت معمول از سوی انجمن داورسازان، داروخانه ها و سازمان غذا و دارو مورد بررسی قرار می گیرد، اضافه کرد: این موضوع یکی از چالش برانگیزترین بخش های داروسازی محسوب می شود و باید بتوانیم در این زمینه شرایط کنونی را ارتقا ببخشیم.

وی تاکید کرد: هدف کلی ما ارتقای حوزه داروسازی است و باید جهش های بلندی داشته باشیم تا به وضعیت مطلوب مد نظر، برسیم؛ امیدوارم در پایان نشست، دید بهتری در زمینه داروسازی داشته باشیم و برنامه های کاربردی به صورت طرح های تحقیقاتی برای بهبود وضعیت داروسازی کشور، ارایه شود.

رییس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در آیین گشایش این نشست پنج روزه، گفت: هدف از برگزاری این نشست بررسی چالش هایی است که در آموزش، صنایع دارویی و خدمات دارویی وجود دارد.

سلیمان محمدی سامانی با بیان اینکه سال گذشته همایشی با هدف ارزیابی چالش های موجود در آموزش داروسازی در شیراز برگزار شد و نتایج خوبی به همراه داشت، افزود: پیرو همایش سال گذشته به این نتیجه رسیدیم که دفتر مطالعات راهبردی را راه اندازی کنیم تا چالش های مطرح شده شفاف سازی و برای حل آنها برنامه ریزی شود.

وی با تاکید بر اهمیت تولید دارو به عنوان یک کالای استراتژیک، برنامه ریزی برای کاهش وابستگی را امری ضروری برشمرد که به عنوان یکی از محورهای این نشست به آن توجه شده است.

رییس دانشکده داروسازی، ادامه داد: با توجه به افزایش قابل توجه تعداد دانشکده های داروسازی در پنج سال گذشته، مساله آموزش داروسازی یکی دیگر از چالش هایی است که باید بررسی کنیم که آیا این تعداد دانشکده داروسازی نیاز داریم و اگر نیاز وجود دارد، فارغ التحصیلان کجا باید مشغول به کار شوند و چه نوع خدماتی باید به بیماران و مردم ارایه شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه، یکی دیگر از چالش های این حوزه را کیفیت داروهای داخلی عنوان کرد و گفت: اگرچه تولید این داروها توانسته است مسایل قابل توجهی از کشور را برطرف کند، اما باید ضرورت بازنگری مستمر فرآورده های داخلی و ارزیابی این فرآورده ها در اولویت باشد و با برنامه ریزی دقیق و درست، مطمئن باشیم فرآورده ای که به دست مردم می رسد، از کیفیت و امنیت لازم برخوردار است.

محمدی سامانی، اضافه کرد: در مدت ۱۰ سال گذشته، تعداد قابل توجهی از فرآورده های بیوتکنولوژی در کشور تولید می شود که برای بیماران مختلف سرطانی و ام.اس مورد استفاده قرار می گیرد، پس ضرورت دارد که مطمئن شویم این فرآورده ها از نظر کیفیت با نمونه های خارجی برابری می کند.

وی افزود: تمام این محورها مهم هستند و نیاز داریم در این زمینه ها کارهای تحقیقاتی انجام دهیم، نیازسنجی کنیم و مطمئن شویم که به اهداف موردنظر رسیده ایم و در صورت لزوم، نسبت به تغییر و بازنگری در قوانین و مقررات اقدام کنیم.

در ادامه این نشست، رییس دفتر مطالعات راهبردی علوم دارویی، هدف از این گردهمایی پنج روزه را همفکری دانشجویان و فعالان عرصه سیاستگذاری دارویی کشور در زمینه های پژوهشی، آموزشی، قانونی، آینده کاری دانشجویان داروسازی، نظام داروسازی و موارد مربوط به داروسازی عنوان کرد و گفت: در همین راستا می خواهیم اتاق فکری برای جمع بندی مطالب و استفاده سیاستگذاران و صاحبان حرفه های داروسازی ایجاد کنیم.

عبدالعلی محقق زاده با بیان اینکه دانشجویان داروسازی از شیراز و سایر دانشگاه های کشور در این نشست ها حضور دارند، افزود: کارشناسان وزارت بهداشت، استادان دانشگاه، صاحبان صنایع داروسازی و تولیدکنندگان موفق در پنج روز در حوزه های مختلف داروسازی، مطالبی را به دانشجویان ارایه می دهند.

وی اضافه کرد: لازم است گفتگوهایی که در این نشست ها انجام می شود، در طرح های تحقیقاتی مورد استفاده قرار گیرد و در مدت کمتر از یک سال، به صورت مکتوب منتشر شود تا در تمام زمینه های داروسازی به کار گرفته شود.

دبیر اجرایی نشست بررسی چالش های دارویی، گفت: دفتر مطالعات راهبردی دارویی از سال گذشته به پیشنهاد استادان و دانشجویان داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پایه گذاری شد و از یکم خرداد امسال، به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

مهرداد مصطفوی پور افزود: نشست پنج روزه بررسی چالش های دارویی، در حوزه های مختلف دارویی برگزار می شود و با برگزاری کارگاه ها و نشست های هم اندیشی، چالش های داروسازی بررسی و در پایان راهکارهایی به صورت طرح های تحقیقاتی به مسوولان ارایه می شود.

وی اضافه کرد: “آشنایی با نگاه استراتژیک به چالش های دارویی و شیوه نگارش علمی مقالات این حوزه”، “سیری بر تحولات آموزش داروسازی کشور”، “اخلاق در داروسازی”، “پژوهش، فناوری و آینده پژوهشی در حوزه دارویی”، “سیاستگذاری، قوانین و مدیریت اقتصاد دارویی” و “خدمات محوری دارویی و آینده شغلی داروسازان” از موضوعاتی است که در این نشست ها با حضور استادان و دانشجویان و فعالان داروسازی کشور به بحث و تبادل نظر گذاشته می شود.

نخستین نشست بررسی چالش های داروسازی، امروز، بیستم شهریور در سالن رازی مجتمع ولایت دانشگاه، آغاز به کار کرد و تا بیست و چهارم شهریور، ادامه می یابد.

 

 



:: برچسب‌ها: نشست بررسی چالش های حوزه دارویی در شیراز آغاز شد ,
:: بازدید از این مطلب : 517
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 شهريور 1395 | نظرات ()